روش ضدبارداری موقت در مردان با استفاده از آهن ربا
زنان چندین گزینه برای ضدبارداری طولانی مدت و برگشت پذیر دارند، اما اکثر گزینه ها برای مردان یا یکبار مصرف هستند.
مانند کاندوم، یا به سختی می توان آنها را معکوس کرد، مانند وازکتومی.
اکنون، در گامی به سوی یک ضدبارداری ایمن، ماندگار و برگشت‌پذیر، در آقایان، محققان، در ACS’ Nano Letters گزارش داده‌اند. نانومواد مغناطیسی و زیست تخریب‌پذیری تولید کرده‌اند که احتمال بچه‌دار شدن موش‌ها را برای حداقل ۳۰ روز کاهش می‌دهد.
افزایش دما می تواند ناشی از پوشیدن شلوارهای خیلی تنگ یا لباس زیر باشد، می تواند تعداد اسپرم را در مردان کاهش دهد.
برخی از محققان گرمایش شدیدتر نانومواد تزریق شده به بیضه ها را به عنوان نوعی از پیشگیری از بارداری مردانه بررسی کرده اند. با این حال، تزریق می تواند دردناک باشد، گرما می تواند به پوست آسیب برساند. بیشتر نانومواد آزمایش شده تا کنون زیست تخریب پذیر نیستند. Weihua Ding، Fei Sun و همکارانش می‌خواستند یک رویکرد مغناطیسی-حرارتی ایمن و مؤثر برای پیشگیری از بارداری مردانه ایجاد کنند که نیازی به تزریق مستقیم به بیضه‌ها نداشته باشد. محققان دو شکل از نانوذرات اکسید آهن را که قابل تجزیه زیستی هستند. و می‌توانند با میدان‌های مغناطیسی هدایت و گرم شوند به عنوان ضدبارداری مردانه آزمایش کردند. یک نوع از نانوذرات با پلی اتیلن گلیکول (PEG) و دیگری با اسید سیتریک پوشانده شد.
اگرچه نانوذرات پوشش داده شده با PEG را می توان تا دماهای بالاتر گرم کرد، اما آنها به راحتی توسط آهنرباها دستکاری نشدند.
بنابراین محققان دوزهای مکرر نانوذرات پوشش داده شده با اسید سیتریک را به مدت ۲ روز به جریان خون موش ها تزریق کردند، نانومواد را با آهنربا به بیضه ها هدایت کردند. سپس یک میدان مغناطیسی متناوب را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه اعمال کردند. نانوذرات بیضه‌ها را تا دمای ۱۰۴ درجه فارنهایت گرم می‌کردند، آن‌ها را کوچک می‌کردند و اسپرم‌زایی را قبل از بهبودی تدریجی ۳۰ تا ۶۰ روز پس از درمان مهار می‌کردند.
موش‌ها ۷ روز پس از درمان نتوانستند بچه‌دار شوند، اما در روز ۶۰ به ازای هر ماده باردار حدود ۱۲ توله را به دنیا آوردند.

عده ای معتقدند که اطلاعاتی در مورد روش ضدبارداری موقت در مردان با استفاده از آهن ربا وجود ندارد. آهن ربا یک ماده است که به طور عمده برای درمان کمبود آهن در بدن استفاده می‌شود و نقشی در ضدبارداری ندارد. در حال حاضر، روش‌های ضدبارداری موجود برای مردان شامل روش‌های مانند کاندوم، وازکتومی (جراحی برای برداشتن بخشی از لوله‌های منی) و استفاده از روش‌های ضدبارداری هورمونی مانند تزریق تستوسترون هستند. اما همه این روش‌ها نیازمند مشاوره پزشکی هستند و باید با توجه به شرایط و نیازهای هر فرد تعیین شوند. در هر صورت، در صورتی که شما یا هر فردی به دنبال روش‌های ضدبارداری موقت برای مردان هستید، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش متناسب با شرایط شما تعیین شود.
لینک ویدیوی آپارت : https://www.aparat.com/v/9NylG
جهت مشاهده پست فناوری DNA نوترکیب در ندای فن کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *